Viena didžiausių šalyje sūrio gamintojų bei pieno perdirbimo įmonių grupių „Vilkyškių pieninė“ pradeda veikti kaip „Vilvi Group“ prekių ženklo vienijama grupė. Šiuo ženklu ji bus atpažįstama tiek Lietuvos, tiek ir pasaulio rinkose. Įvertinus kompanijos pokyčius bei rinkos tendencijas, grupės pagrindiniu prekių ženklu ir identiteto pagrindu buvo pasirinktas prieš tai tik užsienio rinkoms skirtas prekių ženklas.
„Vilvi“ – grupės sėkmės simbolis
„Grupės istorija siekia 1934 metus, o prieš 27 metus, kai žengėme į rinką su „Vilkyškių pieninės“ vardu, savo verslo santykiuose pirmiausia mums buvo svarbu pabrėžti tuo metu nedidelės pieninės artumą klientams, mūsų produkcijos natūralumą, unikalią jos skonio prigimtį. Tuo pačiu metu įvertinome būtinybę rinktis ir kitą svarbų vaidmenį. Puikiai supratome, kad augdami greitai būsime per dideli tokiai mažai rinkai kaip Lietuva ar net Baltijos šalys. Suvokę save kaip pasaulinės rinkos dalyvius, 2011 metais pristatėme eksportui skirtą prekių ženklą „Vilvi“, jį šiandien pagrįstai galime vadinti savo sėkmės ženklu ir mūsų naujojo visos grupės globalaus identiteto pagrindu. Juo šiandien ženklinama žymi dalis mūsų grupės eksportuojamos produkcijos“, – aiškina įmonių grupės generalinis direktorius Gintaras Bertašius.
Pasak G. Bertašiaus, beveik trys dešimtmečiai šių dienų maisto pramonės verslui – didžiulis laikotarpis. Nuo 1993 metų pasikeitė tiek Lietuvos vartotojų poreikiai, tiek ir vartojimo struktūra pasaulio rinkose. Per šį grupės veiklos laikotarpį įvykę pokyčiai ir sėkmės istorijos tapo pagrindu priimti sprendimą suvienodinti įmonių grupės identitetą visose pasaulio rinkose, tokiu būdu sustiprinant globalų prekės ženklo atpažįstamumą.
Besikeičiančiam pasauliui – pieno perdirbimo verslo inovacijos
„Per 2011–2019 metus grupės investicijos siekė 59 mln. eurų, o pagrindinė jų dalis buvo skirta pastarųjų penkerių metų inovacijoms, kurių didžiausia – naujai pastatyta išrūgų perdirbimo gamykla. Šiandien galime džiaugtis turėdami moderniausią Šiaurės Europoje išrūgų perdirbimo gamyklą su pilnai automatizuotu procesu, galinčią rinkai pateikti itin aukštos kokybės produktus“, – pabrėžia G. Bertašius.
Įmonių grupės vadovo teigimu, pastaruosius keletą metų „Vilvi Group“ savo plėtrą grindė tvarumu, esamomis sektoriaus tendencijomis, ateities rinkų vizijomis bei inovacijomis, pasauliui tenkančiais socialiniais ir maisto produktų rinkos iššūkiais. Tai įmonei padėjo auginti savo parduodamos produkcijos dalį užsienio rinkose – per pastaruosius 5 metus ši pardavimų dalis išaugo nuo 67 iki 80 proc., o augimą lėmė inovatyvios technologijos bei jomis grindžiamos pieno perdirbimo verslo perspektyvos.
Šių metų pradžioje įmonių grupė išskirtinai didelį dėmesį skyrė įvertinti savo patirtį ir galimybes pasikeitusioje pieno produktų rinkoje.
„Peržiūrėjome ir išsigryninome strategiją, įsivardijome galimas alternatyvas. Numatėme ir grupės pagrindinę investicijų kryptį artimiausiu metu – tai ir toliau bus inovacijomis grįsti produktai, aktualūs viso pasaulio vartotojams“, – pasakoja G. Bertašius.
Produkciją parduoda 58 pasaulio šalyse
Inovacijų ir naujų rinkų kryptimi žvelgianti grupė savo produkciją šiuo metu parduoda 58 šalyse, 30 proc. iš jų yra Europos Sąjungos šalys. Praėjusiais ir šiais metais „Vilvi Group“ eksporto rinkas papildė Kinija, Čilė, Australija.
Šiuo metu grupės produktų krepšelyje yra originalių receptūrų kietieji bei minkštieji sūriai, išskirtinės receptūros sūris su mėlynuoju pelėsiu bei kiti įvairūs sūrių gaminiai, šviežio pieno produkcija, grietinėlė, pieno išrūgų baltymų koncentratas, baltyminiai kokteiliai sportininkams ir kiti produktai. Didžiąją eksportuojamų produktų dalį sudaro fermentiniai sūriai, mocarela, sausi išrūgų produktai.
Pirmąjį metų pusmetį dirbo pelningai
Grupės pardavimų pajamos, neaudituotais duomenimis, per 2020 m. pirmąjį pusmetį siekė 55,8 mln. Eur – 4,1 proc. daugiau negu per tą patį laikotarpį 2019 metais, kai jos siekė 53,6 mln. Eur. 2020 m. sausio–birželio mėnesiais „Vilkyškių pieninės“ įmonių grupė uždirbo 1,2 mln. Eur grynojo pelno.
Karantino laikotarpiu ir jam pasibaigus grupė dirbo stabiliai – pandemija didesnės įtakos verslui neturėjo, prognozuojami palankūs 2020 m. veiklos rezultatai.
Naujo identiteto etapo keliu žengiančios „Vilvi Group“ sudėtyje šiuo metu yra AB Vilkyškių pieninė, AB „Modest“, AB Kelmės pieninė ir AB „Pieno logistika“. Visoje grupėje dirba daugiau kaip 800 darbuotojų. 51 proc. „Vilkyškių pieninės“ grupės akcijų valdo įmonė „Swisspartners Versicherung AG Zweigniederlas sung Österreich“, 17 proc. akcijų priklauso „Multi Asset Selection Fund“, smulkiesiems akcininkams – 32 proc.
Užs. Nr. 54