Tauragė rajono savivaldybės administracija kartu su Centrine projektų valdymo agentūra pradeda įgyvendinti pirmąjį funkcinės zonos Tauragė+ plėtros strategijos projektą – mažąjį aplinkkelį Tauragėje. 4,3 mln. eurų vertės darbus planuojama pradėti 2021 m. rudenį ir užbaigti iki 2023 m. pabaigos.
Nuo Tremtinių kelio iki „Iksferos“
2,8 km ilgio dviejų eismo juostų gatvė, pavadinimu Naujoji, sujungs rytinę miesto pusę nuo Dariaus ir Girėno g. iki Vytauto g. ir Tremtinių kelio sankryžos. Naujosios g. leidžiamas greitis, kaip ir kitose miesto gatvėse, bus 50 km/val.
Kaip pateikiama vizualizacijoje, kuria savo feisbuko paskyroje pasidalino meras Dovydas Kaminskas, mažasis aplinkkelis nuo Tremtinių ir Vytauto gatvių sankryžos drieksis lygiagrečiai geležinkelio. Ties Gedimino gatve, greta esamo viaduko, kuriuo važiuoja traukiniai, bus įrengtas automobilių eismo viadukas su nuovažomis, kuriuo Naująja gatve bus galima kirsti Gedimino gatvę. Toliau lygiagrečiai geležinkelio besidriekianti gatvė tęsis beveik iki Oko miško, suksis ir drieksis lygiagrečiai miško. Iš jos bus nuvestas kelias į J. Tumo-Vaižganto gatvę. Su Dariaus ir Girėno gatve Naujoji gatvė susijungs greta automobilių pardavimo aikštelės „Iksfera“.
„Skaičiuojama, kad per dieną Dariaus ir Girėno gatvę kerta apie 15000 automobilių, planuojama, kad naujasis aplinkkelis ne tik nukreips apie 3000 automobilių srautą nuo Dariaus ir Girėno g., tačiau ir 20 % sumažins automobilių judėjimą Gedimino, Vytauto, J. Tumo-Vaižganto ir kitomis centrinėmis miesto gatvėmis“, – teigė Tauragės rajono savivaldybės meras Dovydas Kaminskas.
Žada garsą slopinančias sieneles
Kartu su nauja miesto gatve planuojama ir daug kitų svarbių infrastruktūros pokyčių. Netoli gatvės bus įrengtas platus dviračių takas ir modernus gatvės apšvietimas su LED šviestuvais.
Kaip teigia Statybos skyriaus vedėjas Aivaras Preikšaitis, vienas svarbiausių pokyčių mikrorajono gyventojams – automobilių ir traukinių triukšmo garsą slopinančių sienelių ties daugiabučiais namais Vytauto g. 4C, 4B, 4D, M. Mažvydo g. 47, 49, 49A ir Ateities tako 24, 26, 43, 45 įrengimas.
„Projekte numatyta įrengti dvi 400 m ilgio ir 4,5–6 m aukščio garsą slopinančias sieneles, kurios apsaugos ne tik nuo automobilių ir traukinių keliamo triukšmo, tačiau ir dulkių bei taršos. Gatvė projektuojama toliau nuo daugiabučių namų ir arčiau Oko miško, užtikrinant saugų patekimą į mišką, miško takus. Kartu su naujai tiesiama gatve papildomai bus įrengti 2 nuvažiavimai. Vienas iš jų susijungs su įvažiavimu į Ateities taką, o antrasis – su J. Tumo-Vaižganto gatve. Šie sprendimai ne tik tinkamai nukreips miestą pravažiuojančių automobilių srautus, tačiau ir užtikrins patogesnį ir saugesnį susisiekimą Žalgirių mikrorajono gyventojams“, – teigė Statybos skyriaus vedėjas.
Kviečia į susitikimą
Anot jo, naujai plėtojama miesto infrastruktūra prisidės prie darnaus judumo tikslų įgyvendinimo, sumažinant transporto srautus miesto centre, mažės taršos ir triukšmo lygis.
92,5 % projekto vertės finansuojama iš Europos Sąjungos struktūrinių fondų, 7,5 % prisidės Tauragės rajono savivaldybė. Projektą inicijuoja Lietuvos Respublikos Vyriausybės kanceliarija, Vidaus reikalų ministerija, Finansų ministerija ir Centrinė projektų valdymo agentūra kartu su Tauragės rajono savivaldybe.
Dėl Tauragės mažojo aplinkkelio (Naujoji g.) projekto rugpjūčio 10 d., 17.30 val., šalia Ateities tako 24 ir 26 daugiabučių vyks susitikimas su Tauragės rajono meru Dovydu Kaminsku ir projektuotojais. Kviečiami visi, norintys pasidalinti savo poreikiais ir lūkesčiais dėl Naujosios g. įrengimo.
Vizualizacijoje matosi, kurioje vietoje Naujoji g. kirs Gedimino gatvę
Tauragės mažojo aplinkkelio vizualizacijos stop kadras