Praėjusią savaitę savivaldybės tarybos komitetai rinkosi į posėdžius svarstyti būsimų sprendimų projektų. Vienas iš seniai daug diskusijų keliančių klausimų – dėl priėmimo į savivaldybės bendrojo ugdymo mokyklas. Ir šįkart, svarstant šį klausimą Švietimo, kultūros ir sporto komitete, kilo daug ginčų. Kad tvarka netobula, abejonių nekyla niekam. Tačiau kaip ją tobulinti – neaišku.
Priėmimą centralizuos
Sprendimo projektą pristačiusi Regina Patašienė, savivaldybės Švietimo ir sporto skyriaus specialistė, sakė, kad projektas teikiamas, nes į mokinių priėmimą jungiamas ikimokyklinis ugdymas, tad ir į pirmąsias klases bus priimama centralizuotu būdu.
– Pakeitimai padaryti dėl centralizuoto priėmimo, – aiškino R. Patašienė. – Priešmokyklinukai iki kovo 1 dienos būtų sukeliami į mokyklas pagal deklaruotą gyvenamąją vietą, o tada nuo balandžio 1 dienos, kurie nori pretenduoti į laisvas vietas ne pagal gyvenamąją vietą, teiktų prašymus. Iškilo tas klausimas, kadangi pagal vieną tvarkos aprašo punktą tėvai teikia prašymą elektroniniu būdu, per elektroninius valdžios vartus, arba ateina į gyventojų priėmimo kabinetą. Mes norėtume padaryti pakeitimą, kad prašymą būtų galima teikti gal tik elektroniniu būdu, kad visiems sąlygos būtų vienodos, sąrašai formuotųsi pagal prašymo padavimo datą ir taip būtų išvengta nesklandumų eilėse.
Kovo 1 dieną sistema vaikus suskirsto mokykloms pagal deklaruotą gyvenamąją vietą. Jei būsimųjų pirmokų tėvų tai netenkina, nuo balandžio 1-osios jie gali teikti prašymus į laisvas vietas norimoje mokykloje.
– Jei konkrečioje mokykloje bus laisvų vietų, jie pagal prašymo padavimo eiliškumą jie į tas vietas „sukris“, – paaiškino specialistė.
– Šita problema yra todėl, kad iš darželių dabar priešmokyklinukai buvo iškelti į artimiausiai esančias mokyklas, tiesiog iš vieno darželio visi į vieną mokyklą, ir nebūtinai pagal teritoriją, – detalizavo klausimą Švietimo, kultūros ir sporto komiteto pirmininkė Rima Bandzinaitė-Latožienė, – taigi tos grupės yra labai mišrios. Taigi dabar tėveliams ypač reikia aiškumo, kad nuo balandžio 1-osios jie gali išreikšti savo pageidavimus pretenduoti į laisvas vietas mokyklose.
Ji klausė posėdyje dalyvavusių mokyklų vadovų, ar jie turi kokių nors pastabų dėl šios tvarkos, su kokiomis problemomis gali susidurti mokyklos.
„Šaltinyje“ – vos 13 vietų
Kalbėta, kad problemų gali kilti „Šaltinio“ progimnazijai, nes šiuo metu ji turi tik 13 laisvų vietų. Anksčiau ten būdavo formuojamos 5 pirmosios klasės, o dabar bus tik 4. Kad netektų didinti komplektų skaičiaus, vaikus teks nukreipti į artimiausią mokyklą. Taigi į „Šaltinį“ gali nepatekti net ir tie vaikai, kurių gyvenamoji vieta deklaruota šios mokyklos teritorijoje.
Pasak Švietimo ir sporto skyriaus specialistės Linos Oželytės, kovo pradžioje skyrius jau matys, kiek vaikų į kurią mokyklą „sukris“, ir matant skaičius per mėnesį bus patvirtintas komplektų skaičius, priešmokyklinio ugdymo grupių skaičius.
Komiteto pirmininkė siūlė mokyklų vadovams komunikuojant su tėvais kviestis ir Švietimo skyriaus atstovus, kad ta komunikacija būtų vienoda. Pasak jos, susirinkimuose galėtų dalyvauti ir komiteto nariai.
Gyva diskusija išsirutuliojo dėl mokykloms priskiriamų teritorijų, kurios nebuvo keičiamos jau daug metų. Kaip sakė R. Patašienė, apie jas diskutuota daug kartų, bet taip nieko ir nesugalvota, ką pakeisti, ir bendru sutarimu būdavo liekama prie senos tvarkos.
– Bet dabar esame tame taške, kai jau turime kažką daryti, – teigė R. Latožienė.
Posėdžio dalyviai ekrane pamatė teritorinį mokyklų paskirstymą pagal dabartinę situaciją. Akivaizdu, kad „Šaltinio“ progimnazijai priskiriama teritorija pernelyg didelė, juo labiau, kad dauguma namų – daugiabučiai, ir dar kaimai prijungti. Tuo tarpu M. Mažvydo teritorija labai maža, be to, didelę jos dalį užima įvairios įstaigos. Siūlyti įvairūs variantai: esą kodėl negalėtų visi nuo Dariaus ir Girėno gatvės eiti į „Aušrą“ ir t.t.
Mokyklų vadovai teigė, kad teritorinis principas niekada neveikė.
Teritorinis skirstymas kelia chaosą
Kad reikia keisti mokykloms priskirtas teritorijas, pritarė ir posėdyje dalyvavęs meras Dovydas Kaminskas, tačiau, pasak jo, tai mokyklų vadovų susitarimo klausimas. Pasak jo, teritorinis skirstymas sukelia daugiau chaoso negu atneša naudos, kai kuriais atvejais tai fikcija.
– Laisvas vietas mokyklose apibrėžia nustatytas komplektų skaičius, – tvirtino M. Mažvydo progimnazijos direktorius Remigijus Masteika, – o jį nustato steigėjas, atsižvelgdamas į mokyklos galimybes.
Komiteto pirmininkės siūlymu bus sukurta darbo grupė, kuri bandys sukurti logišką ir maksimaliai teisingą mokyklų teritorijų paskirstymą.
Kitu tarybos sprendimu bus keičiamas ir Centralizuoto vaikų priėmimo į Tauragės rajono mokyklų ikimokyklinio ugdymo grupes tvarkos aprašas. Keisti jį reikia todėl, kad iš aprašo išimamas viskas, kas susiję su priešmokykliniu ugdymu. Apraše lieka tik ikimokyklinis ugdymas, priešmokyklinis ugdymas jungiamas prie bendrojo ugdymo, kadangi dabar ikimokyklinukai eina į mokyklas. Kaip ir seniau, ikimokyklinukus planuojama priimti centralizuotai, bus naudojamasi ta pačia programa, tik pagal vyriausybės nurodymus reikia eiti į mokyklas pagal deklaruotą gyvenamąją vietą. Ikimokyklinukai bus priimami pagal senąją tvarką.