Spalio 1 dieną veiklą pradėjo Užimtumo tarnyba, kurią sudaro septyni Vilniaus, Kauno, Klaipėdos, Šiaulių ir Panevėžio klientų aptarnavimo departamentai, taip pat Darbo rinkos ir užimtumo politikos įgyvendinimo departamentas bei Finansų, teisės ir pirkimų departamentas. Reforma palietė ir Tauragę, kurioje šiuo metu registruota 2710 bedarbių (8,9 proc. nedarbas). Kaip pasikeitė tarnybos programų įgyvendinimo strategija, „Tauragės žinios“ teiraujasi Užimtumo tarnybos Klaipėdos klientų aptarnavimo departamento patarėjos Andželos Jakienės.
Vadovų pokyčiai
Po Darbo biržos reorganizacijos paslaugas klientams teikia 52 klientų aptarnavimo skyriai visose šalies savivaldybėse. Juos administruoja penki Vilniaus, Kauno, Klaipėdos, Šiaulių ir Panevėžio klientų aptarnavimo departamentai, kurių pagrindiniai uždaviniai yra užtikrinti darbo rinkos paslaugų teikimą darbo ieškantiems asmenims ir darbdaviams bei užtikrinti priemonių įgyvendinimą derinant darbo rinkos pasiūlą ir paklausą. Pagal struktūrą, Tauragės skyrius pavaldus Klaipėdos klientų aptarnavimo departamentui.
– Mano darbo pobūdis iš esmės nepasikeitė, tik išsiplėtė teritorija. Šiuo metu esu Klientų aptarnavimo departamento patarėja, kuris organizuoja ir koordinuoja Klaipėdai pavaldžių Šilalės, Šilutės, Tauragės, Jurbarko bei Tauragės jaunimo užimtumo skyriaus veiklą, – teigė tauragiškė Andžela Jakienė, pridurdama, kad tauragiškiai gali kreiptis į savo mieste veikiantį Užimtumo tarnybos skyrių ir naudotis visomis paslaugomis. Ji ir toliau teikia darbo rinkos paslaugas ir siūlo dalyvauti užimtumo rėmimo priemonėse.
Reformuotos Tauragės teritorinės darbo biržos vadovas Mindaugas Macas tapo Užimtumo tarnybos Šilalės skyriaus vedėju. Tauragės skyriaus vedėju liko šias pareigas ir prieš reformą ėjęs Juozas Bendikas.
Po konsultantą kiekvienam darbdaviui
Konsolidavus bendrąsias įstaigų funkcijas (finansai, personalas, turto valdymas, viešieji pirkimai, IT priežiūra) ir optimizavus įstaigos valdymo procesus, padidintas darbo ieškančius asmenis ir darbdavius aptarnaujančių darbuotojų skaičius bei suvienodinti klientus aptarnaujančių darbuotojų darbo krūviai. Vadovaujančių darbuotojų skaičius sumažintas 54 proc., su klientais dirbančių darbuotojų skaičius padidintas 9 proc. Peržiūrėjus procesus ir funkcijas, visos sistemos pareigybių skaičius sumažėjo 10 proc. (nuo 1433 iki 1290 pareigybių).
Anot A. Jakienės, specialistų, tiesiogiai dirbančių su darbo ieškančiais asmenimis ir darbdaviais, skaičius Tauragėje iš esmės nesikeitė. Užimtumo tarnybos Tauragės ir Jaunimo užimtumo skyriuose yra numatyti 23 etatai, iš jų 12 – paslaugų darbo ieškantiems asmenims, 2 – paslaugų darbdaviams, 6 – užimtumo rėmimo specialistų etatai.
– Vienam darbuotojui tenkantis vidutinis mėnesio darbo su klientais krūvis sumažėjo iki 310 ieškančių darbo asmenų. Užimtumo tarnyboje keičiami darbo su klientais organizavimo principai. Kiekvienas bendravimas su ieškančiu darbo asmeniu turi būti tikslingas, suderintas su kliento lūkesčiais ir turėti konkretų rezultatą, – teigė A. Jakienė.
Optimizavusi įstaigos valdymo procesus, Užimtumo tarnyba siekia teikti individualesnes paslaugas. Daugiau dėmesio skiriama atvejo vadybai – atsiranda karjeros konsultantai ir specialistai, dirbantys tik su tam tikromis darbo ieškančių asmenų grupėmis, pavyzdžiui, neįgaliaisiais, kariais ir pareigūnais, jaunimu. Siekiant vykdyti nedarbo prevenciją pradedamos teikti perkvalifikavimo paslaugos dirbantiems asmenims, kuriamos naujos užimtumo rėmimo priemonės, padedančios greičiau ir lengviau prisitaikyti prie kintančių darbo rinkos poreikių ir užtikrinančios galimybę mokytis visą gyvenimą.
Taip pat stiprinamos klientų aptarnavimo telefonu ir elektroninių paslaugų sritys. Šalies gyventojai, paskambinę trumpuoju informaciniu numeriu 1883, gali greičiau ir paprasčiau sužinoti rūpimą informaciją darbo rinkos klausimais. Norintys užsiregistruoti Užimtumo tarnyboje, tai gali bet kuriuo metu padaryti internetu pasirinkdami jiems patogiausią apsilankymo laiką – taip siekiama išvengti laukimo atvykus į Užimtumo tarnybos skyrių ir matyti planuojamą konsultantų darbo krūvį.
Kiekvienas darbdavys turi nuolatinį konsultantą, asmeninį vadybininką, kuris padeda darbuotojų paieškos procese, organizuoja profesionalias atrankas, sprendžia individualias konkretaus darbdavio situacijas. Ieškant tvariausių užimtumo sprendimų, labiau susitelkiama į bendradarbiavimą su asocijuotomis verslo struktūromis, nevyriausybinėmis organizacijomis, savivaldybėmis.
Darbą rado 2 000 žmonių
Statistika skelbia, kad Tauragės rajone nedarbo lygis siekia 8,9 proc. – kiek aukštesnis nei vidutinis šalies vidurkis (7,9 proc.). Per metus darbo neturinčių asmenų sumažėjo beveik šimtu. Anot A. Jakienės, problema darbdaviams rasti tinkamą darbuotoja vis didėja.
– Darbo jėgos pasiūlos ir paklausos neatitikimas darbo rinkoje vis labiau ryškėja. Todėl Užimtumo tarnybos tikslas – kuo efektyviau padėti formuoti arba įgyti reikiamas kompetencijas ir kvalifikaciją darbo ieškantiems asmenims bei suteikti kokybiškas karjeros planavimo paslaugas, – teigė pašnekovė.
Darbdaviams daugiausia sunkumų kilo ieškant sunkiasvorių sunkvežimių ir krovinių transporto priemonių vairuotojų, pastatų apšiltintojų, apdailininkų, tinklų gamintojų, kepėjų ir konditerių, virėjų, medienos apdirbimo įrenginių operatorių, elektromonterių, suvirintojų, buhalterių, statybos inžinierių.
Nuo metų pradžios Tauragėje darbdaviai registravo 2 346 laisvas darbo vietas, įsidarbino 2 035 Užimtumo tarnybos klientai. Šiuo metu Užimtumo tarnyboje registruota 2 710 Tauragės savivaldybės gyventojų. Per metus vidutinis darbo neturinčių asmenų skaičius sumažėjo nuo 2 420 iki 2 343.