2018 Lapkričio 19 d.
Pirmadienis
Budintis reporteris
(8 446) 51 470
8 687 80 318

Aktualijos

Galvos skausmas dėl padangų: pirkti naujas ar naudotas

  • Įkelta: 2018-10-29
„Tauragės žinių“ inform.
info@taurageszinios.lt

Šią savaitę, lapkričio 1-ąją, Lietuvoje prasideda žieminių padangų sezonas. Nors nemaža dalis vairuotojų domėtis kainomis pradėjo prieš 2–3 savaites, prekybininkai tikina, jog šiuo metu – pats pirkimo pikas.

Naujas ar dėvėtas?

Automobilio langus aptraukęs šerkšnas – vienas iš ženklų, rodančių, kad nereikėtų laukti paskutinės dienos ir padangas vertėtų keisti jau dabar. Spalis yra apgaulingas mėnuo orų prasme, nes vieną dieną gali būti 15 laipsnių šilumos, kitą – jau tik 5. Ankstyvą rytą arba vėlyvą vakarą gali būti ir lengvas šaltukas, daug lietaus ir nukritusių lapų. Tokiomis sąlygomis tinkamesnės žieminės padangos. Įsigyti jas anksčiau verta ir dėl kainų bei eilių autoservisuose. MB „Autrida“ direktoriaus Donato Klumbio teigimu, dabar pats pikas, kai klientai skuba pasikeisti vasarines padangas. Pasak pašnekovo, vieni „žieminiais batais“ atvyksta pasirūpinę, kiti – tik klausinėja ir teiraujasi kainų, išmatavimų ir kitų sąlygų.

Tilžės plente įsikūrusi „Autrida“ gali pasiūlyti tiek naujų, tiek restauruotų arba dėvėtų padangų. Viskas priklauso pagal kišenės galimybes ir poreikius.

– Beveik 80 proc. nuperkamų padangų – naujos. Tik 20 proc. – padėvėtos, kurias mes parsivežame iš Norvegijos, – tvirtino pašnekovas.

D. Klumbio teigimu, praėjo laikai, kai dominavo padėvėtų padangų prekyba. Esą tai lėmė atsiradusių kiniškų gaminių pasiūla už pakankamai prieinamą kainą.

Pašnekovas tvirtino, jog, renkantis dėvėtas padangas, svarbu atkreipti dėmesį į keletą aspektų. Pirma – pagaminimo metus. Jei gaminys nėra senesnis nei 5 metai, jis dar puikiai gali tarnauti. Vėliau guma sukietėja ir neatlieka savo funkcijos. Antra – protektoriaus gylis. Serviso vadovo teigimu, jei jis nesiekia 5 mm, tokių dėvėtų padangų pirkti neverta – 3 mm gylio protektorius jau signalizuoja apie galimus pavojus kelyje.

Naujos – brangesnės

Vis dėlto, turintys laiko ieškoti dėvėtų padangų sandėliuose ir specialiuose servisuose, jas gali įsigyti už gerokai patrauklesnę kainą. Priklausomai nuo skersmens, pločio ir būklės, toks žieminių padangų komplektas kainuoja nuo 60 iki 120 eurų. Papildomai apie 15–20 eurų teks pakloti už permontavimą ir balansavimą.

– Mūsų salone tik perkantiems naujas padangas siūlome 50 proc. nuolaidą montavimui, – teigė D. Klumbys, pridūręs, kad atvyksta ir vairuotojai, atsivežantys pernykščius ratus automobilio bagažinėje.

Naujos padangos – gerokai brangesnės. Žinoma, joms suteikiama garantija, tačiau jų vieneto kaina svyruoja nuo 35 eurų. Gerokai plačiau atverti pinigine teks už „Bridgestone“, „Michelin“, „Goodyear“, „Continental“, „Nokian“ ar kito žinomo gamintojo padangas, kurių kaina svyruoja nuo 100 iki 200 eurų.

Prekybininko teigimu, šiuo metu didelio susidomėjimo sulaukia restauruoti ir nauji Lenkijos gamintojų produktai. Pasak „Autridos“ atstovo, per trejus metus, neteko gražinti nė vieno komplekto dėl brokuotų padangų. Anot D. Klumbio, toks faktas byloja apie aukštą kokybę. Restauruotų padangų kaina siekia apie 30 eurų.

Kinietiškomis neprekiauja

Nebrangiomis naujomis padangomis šiuo metu prekiauja beveik visi didesni prekybos tinklai. Daugelyje jų – Kinijos gamintojų, tiesa, yra ir nebrangių vokiškų ir lenkiškų. „Agava“ prekybos centro vadovas Tadas Alijošius tikina, kad „Senukai“ kiniškomis padangomis neprekiauja.

– Klientas padangas renkasi pagal savo poreikį, kas važinėja mažiau, užtenka ir atnaujintų, jos – pigesnės. Kiti renkasi naujas, dalis žiūri į kainas, dalis renkasi pagal gamintoją. Pas mus parduodamoms padangoms suteikiame dviejų metų garantiją, – teigė T. Alijošius.

Pašnekovo teigimu, „Agavoje“ galima įsigyti atnaujintų vokiškų padangų, kurioms suteikiamas TUV kokybės sertifikatas. Taip pat prekiaujama naujomis Lenkijos ir Vokietijos gamintojų padangomis.

– „Senukuose“ verta pirkti dėl to, kad kainos tikrai prieinamos įvairiems klientams pagal jų kišenę, artėjant padangų keitimo  sezonui, taikomos akcijos. Lyginant su praėjusiu sezonu kainos nedidėjo, akcijos metu jos yra netgi mažesnės nei pernai, – teigė T. Alijošius.

„Autridos“ vadovas D. Klumbys sako, jog jo servise prie padangų keitimo įrangos rikiuojasi klientų eilės. Niekas nenori sulaukti pirmųjų šalčių, o atvykę keisti padangas dažnai prisimena, jog reikia papildyti žieminio langų skysčio atsargas, įsigyti guminius kilimėlius.

„Tauragės žinios“ primena, kad vasarines padangas į žiemines būtina pakeisti iki lapkričio 10 dienos. Su žieminėmis nedygliuotomis padangomis galima važinėti ištisus metus, tačiau ekspertai to nerekomenduoja. Tuo metu su dygliuotomis žieminėmis padangomis eksploatuoti automobilius galima tik nuo lapkričio 1-os iki balandžio 1-os dienos.

Praėjusią savaitę Tauragės rajono savivaldybės merą Sigitą Mičiulį įvairių renginių lankytojai pastebėjo pasipuošusį neįprastu aksesuaru. Paaiškėjo, jog tai išskirtinio prekės ženklo „Ruty design“, Vyčiu papuoštas šventinis „žiogas“.

Kitų metų birželio 1-ąją galėsime džiaugtis nauju fontanu, – žada Tauragės miesto seniūnas Virginijus Žilius. Anot jo, architektai jau dėlioja paskutinius štrichus ir artimiausiu metu bus pradėti senojo fontano griovimo darbai.

Mokytojai spalį jau gavo algas, paskaičiuotas pagal naująjį etatinio apmokėjimo modelį „Medus“. Deja, žadėtu mokytojų profesijos prestižo didinimu, kurį turėjo atnešti reforma, nekvepia. Mokytojų profsąjungos pirmininkas Gediminas Marozas atviras – atlyginimai mokytojams nekilo. Patys pedagogai atvirauja, kad ir taip vargani skatikai tiesiog perdėliojami iš vienos kišenės į kitą.