Nuo spalio 1-osios reformuota Darbo birža tapo Užimtumo tarnyba. Tauragė prarado vadovaujančias pozicijas darbo paieškose regione – kaip ir kitų kaimyninių savivaldybių, Tauragės skyrius dabar priklauso Klaipėdos klientų aptarnavimo departamentui.
Tarnybos atstovės spaudai Mildos Jankauskienės teigimu, nuo spalio 1 d. Klaipėdos klientų aptarnavimo departamentas apims Klaipėdos ir Tauragės teritorinių darbo biržų bei Plungės skyriaus aptarnaujamas teritorijas. Departamentui vadovauti pasiūlymą priėmė Dangirutė Jurkuvienė, Telšių teritorinės darbo biržos direktorė. Klaipėdos klientų aptarnavimo direktorius bus tiesiogiai pavaldus Užimtumo tarnybos direktoriui.
Anot atstovės, Tauragės teritorinėje darbo biržoje iki pertvarkos buvo patvirtinti 73 etatai, iš jų – 51 pareigybės susijusios su tiesioginiu klientų aptarnavimu.
– Po pertvarkos Tauragės apskritį aptarnaus nepakitęs tiesiogiai su klientais dirbančių darbuotojų skaičius. Bendrąsias funkcijas vykdantys skyriai yra centralizuojami ir bus dirbama iš nuotolinės darbo vietos. Tauragėje nė vienas darbuotojas nebus atleistas panaikinus pareigybę, visiems buvo įteikti kito darbo siūlymai, – informavo M. Jankauskienė.
„Tauragės žinių“ duomenimis, Tauragės teritorinei darbo biržai, kuriai priklausė Jurbarko, Šilalės, Tauragės rajonų ir Pagėgių savivaldybių skyriai, anksčiau vadovavęs Mindaugas Macas tapo Užimtumo tarnybos Šilalės skyriaus vedėju. Tauragės skyriaus vedėju liko ir anksčiau šias pareigas ėjęs Juozas Bendikas.
Anot M. Maco, darbo pobūdis klientų aptarnavimo skyriuose pasikeitė ne per labiausiai. Daugiau keitėsi organizacinė struktūra – skyriai prarado juridinį statusą, nebeliko finansų apskaitos, kai kurie darbuotojai dirbs nuotoliniu būdu. Tačiau pagrindinės skyrių funkcijos liko tos pačios.
– Atsakomybė vis tiek išlieka aukšta, pagrindinės funkcijos tos pačios, juk visi pagrindiniai darbai atliekami skyriuose, kurie yra arčiausiai žmonių. Kaip skyriai dirba, toks ir visos tarnybos efektyvumas, – teigė M. Macas.
Kaip praneša Socialinės apsaugos ir darbo ministerija, vykdant Darbo biržos sistemos reorganizavimą, siekiama didinti tiesiogiai su klientais regionuose dirbančių specialistų skaičių – dirbančių tiek su darbo ieškančiais asmenimis, tiek su darbdaviais. „Didesnis klientus aptarnaujančių konsultantų skaičius leis sumažinti vienam darbuotojui tenkantį vidutinį mėnesio darbo su klientais krūvį iki 30 proc. (nuo 405 iki 275 klientų) ir teikti individualesnes paslaugas. Kiekvienas darbdavys turės nuolatinį konsultantą, asmeninį vadybininką, kuris padės darbuotojų paieškos procese, organizuos profesionalias atrankas, spręs individualias konkretaus darbdavio situacijas,“ – žadama pranešime spaudai.
Iš viso įgyvendinant Lietuvos darbo biržos reorganizavimą, peržiūrint procesus ir funkcijas, pareigybių skaičius sumažėjo 10 proc., tai yra 143 pareigybėmis. Iš buvusių 1433 darbuotojų 1290 pareigybių, t. y. 1290 darbuotojų spalio 1 d. pradėjo dirbti Užimtumo tarnyboje prie LR Socialinės apsaugos ir darbo ministerijos.
Konsolidavus bendrąsias įstaigų funkcijas (finansai, personalas, turto valdymas, viešieji pirkimai, IT priežiūra), optimizavus įstaigos valdymo procesus, padidintas darbo ieškančius asmenis ir darbdavius aptarnaujančių darbuotojų skaičius bei suvienodinti klientus aptarnaujančių darbuotojų darbo krūviai. Mažinamas vadovaujančių darbuotojų skaičius 54 proc. mažiau ir didinamas su klientais dirbančiųjų skaičius 9 proc. Centrinio administracijos padalinio funkcijos perkeliamos į regionus (126 darbuotojai dirbs regionuose). Taip pat sumažintas valdomas turtas (13 proc. mažiau).
Po reorganizacijos paslaugas klientams teiks 52 klientų aptarnavimo skyriai 60 savivaldybių. Užimtumo tarnybos padaliniai teiks paslaugas visose Lietuvos savivaldybėse. Užimtumo tarnybą sudarys 7 departamentai – Vilniaus, Kauno, Klaipėdos, Šiaulių ir Panevėžio klientų aptarnavimo departamentai, taip pat Darbo rinkos ir užimtumo politikos įgyvendinimo departamentas bei Finansų, teisės ir pirkimų departamentas.