Praėjusių metų lapkričio 1 d. valstybės įmonė „Tauragės regiono keliai“ buvo reorganizuota – kartu su kitomis 9 kelių priežiūros įmonėmis buvo prijungta prie VĮ „Kauno regiono keliai“. Nuo minėtos dienos visi Lietuvos kelininkai veikia kaip viena įmonė su 11 filialų, kuri vadinasi VĮ „Kelių priežiūra“. Bendrovės Tauragės padalinio laikinasis vadovas Arvydas Andriejauskas teigė, jog bendrovė dirba įprastu rėžimu, o kas laukia ateityje, kol kas pasakyti negalėjo.
Kardoma korupcija
Prieš pokalbį su A. Andriejausku „Tauragės žinių“ redakcija susisiekė su VĮ „Kelių priežiūra“ komunikacijos vadove Daiva Stankūniene. Anot jos, reforma – ilgalaikis procesas, tačiau jokiu būdu nėra nukreipta į bendrovėje dirbančius žmones.
„Tauragės žinios“. Ar keisis darbuotojų skaičius buvusiuose „Tauragės regiono keliuose“?
D. Stankūnienė: Reforma nėra nukreipta į darbuotojų atleidimą. Mūsų tikslas – užtikrinti orias darbo sąlygas, kelti darbuotojų kompetenciją ir didinti jų įsitraukimą į veiklos ir rezultatų gerinimą.
T.Ž. Teigiama, kad paslaugos bus centralizuotos, gal jau yra pavyzdžių, kaip bus sutaupoma?
D. S. Sujungus 11 regioninių kelių priežiūros įmonių, pirmiausia buvo centralizuoti viešieji pirkimai. Situacijai suvaldyti naujoje įmonėje buvo įkurtas Viešųjų pirkimų skyrius. Taip pat susiformavus būtinybei, imtasi papildomų funkcijų, įkurti nauji skyriai, kurie rūpinasi turto, darbo sauga, dirba prevencinį korupcijos užkardymo darbą, užtikrina skaidrią ir atvirą veiklą. Siekiama konstruktyvaus, atviro bendravimo su žiniasklaida, visuomene, darbuotojais. Įmonės planuose – bendra verslo valdymo sistema, kuri sujungtų apskaitą, finansus, turto, operacijų, technikos ir žmogiškųjų išteklių, kontrolės ir mechanizmų valdymą.
T.Ž. Dauguma VĮ „Kelių priežiūra“ padalinio padalinių vadovų dirba laikinose direktorių pareigose, ar bus skelbiami vadovų konkursai, jei taip, kada?
D. S. Reforma – ilgalaikis procesas, reikalaujantis išsamių analizių, gerai apgalvotų, pasvertų sprendimų. Šiuo metu įmonėje dirba 2 600 savo srities specialistų visoje Lietuvoje. Kaip jau minėjome, reforma nėra nukreipta į darbuotojų atleidimą. Vertiname profesionalumą ir kokybišką specialistų darbą. Esame pokyčių kelyje ir mums svarbu, kad šiuo keliu kartu žengtų tiek pokyčių lyderiai, tiek savo srities profesionalai.
T.Ž. Redakcija sulaukia skundų dėl kelių būklės, ar po reformos keisis aptarnavimas?
D. S. Vienas iš pagrindinių reorganizacijos tikslų – gerinti kelių priežiūrą, užtikrinti jos kokybę visoje Lietuvoje. Dėmesį skiriame sinergijai tarp padalinių ir kelių tarnybų, kuri yra būtina kelių priežiūros efektyvumui. Maršrutų ir darbo grafikas derinamas su kiekvienu padaliniu ir jų kaimyninių rajonų kelių tarnybomis, jog vairuotojai, esant vienodoms oro sąlygoms, nepajustų skirtumų kirtę rajonų ribas. Nuolatiniam ryšio palaikymui ir informacijos apie kelių būklę sklaidai užtikrinti – žiemos tarnybos budėtojai budi visą parą, o jų technikoje įdiegta navigacinė sistema, integruota į vieningą VĮ „Kelių priežiūros“ sistemą, kuri efektyviai pateikia informaciją apie kelių būklę LAKD eismoinfo.lt sistemoje.
Atliekame išsamią analizę ir ieškome efektyvių būdų, kaip gerinti kelių priežiūrą. Ketiname visą informacinių technologijų sistemą ir įrangą integruoti į vieningą sistemą, kurioje ateityje gebėsime matyti ne tik konkrečios technikos buvimo vietą, atliktą darbą, bet ir šią informaciją teikti viešai, pavyzdžiui, sukurti galimybes visuomenei realiu laiku stebėti tvarkomus kelius. Sistema taip pat leis greičiau reaguoti į kintančias oro sąlygas, analizuoti resursų panaudojimo efektyvumą, palyginimą tarp atskirų kelių tarnybų ar technikos grupių.
Iš vėžių neišmušė
Nuo 1998 metų „Tauragės regiono keliuose“ dirbęs Arvydas Andriejauskas šiuo metu užima VĮ „Kelių priežiūra“ Tauragės padalinio laikinojo direktoriaus pareigas. Kurį laiką jis dirbo AB „Problematika“, 2013 metais pradėjo eiti Tauragės regiono kelių direktoriaus pavaduotojo pareigas. Į pensiją pasitraukus Vytautui Povilaikai, laikinuoju vadovu tapo Stasys Būrė. Dabar padaliniui vadovauja A. Andriejauskas, kuris teigia, jog reformos jo iš vėžių neišmušė. Žiema kelininkams –darbymetis, kai būtina žaibiškai reaguoti į besikeičiančias oro sąlygas.
Tauragės padaliniui (Šilalė, Jurbarkas ir Pagėgiai) priklauso 144 darbuotojai. Didžioji dalis (125) – vairuotojai, kelio darbininkai. Bendrovės ūkiui priklauso 62 sunkvežimiai su sniego verstuvais, 22 traktoriai, 11 autogreiderių su druskos ir smėlio barstymo įrangomis.
Anot A. Andriejausko, sandėliuojama daugiau nei 3000 tūnų smėlio-druskos mišinio. Paklaustas, ar žiema šiemet kelininkų neužklups netikėtai, vadovas nusišypsojo.
– Gamta visada užklumpa netikėtai. Tačiau, jei žmogus atsižvelgs į oro sąlygas, didelių problemų ji nesukels, – teigė pašnekovas.
Bandydamas paneigti susiformavusią sparnuotą frazę „žiema užklupo netikėtai“, A. Andriejauskas konstatavo, jog dažniausiai kelių danga būna pasirūpinta dar prieš nemalonias orų prognozes. Oro sąlygų stotelės kelininkus perspėja pirmuosius apie gresiančius nemalonumus keliuose. Gavus signalą, į kelius išrieda kelininkų sunkvežimiai su barstytuvais.
Žiemai pasiruošę
Iki sausio pirmosios kelininkai Tauragės apskrities keliuose jau išbarstė 1500 tonų druskos. A. Andriejauskas įsitikinęs, kad kelių danga rūpinamasi maksimaliomis pastangomis. Esą neteisūs tie, kurie sako, kad tam tikri kelių ruožai druskos ar smėlio „nematę“ visą žiemą.
Kelininkai dangą prižiūri pagal griežtą planą. Pildomas grafikas, o darbuotojams sukčiauti, ar nenuvažiuoti į nurodytą ruožą galimybės nėra. Automobilius seka sumontuota GPS sistema. Magistraliniams ir krašto keliams skiriamas didžiausias dėmesys. Tik tuomet, kai jie nuvalomi, imamasi rajoninių, 2 priežiūros lygio kelių. Pasak A. Andriejausko, pagal taisykles, jis privalo būti pabarstytas iki 14 valandos. Užklupus pūgai, plikledžiui ar kitoms gamtos išdaigoms, vairuotojai patys turėtų atsargiau elgtis kelyje.
– Kai sninga, valom, beriam. Tačiau vairuotojai turėtų žinoti, jog pati druska sniego netirpdo, tai padaro eismas, veikianti cheminė reakcija išskirianti šilumą, tad kartais reikia pusvalandžio, kad būtų pasiektas kelininkų norimas efektas, – tikino VĮ „Kelių priežiūra“ Tauragės padalinio vadovas.
A. Andriejausko nuomone, žiema dar šiemet ne kartą bandys sukelti rūpesčių vairuotojams, kelių dangos įšalusios, tad patyręs specialistas primena, jog visada verta pasirinkti saugų, bet ne maksimalų greitį.