Antradienį įvyko UAB „Tauragės autobusų parkas“ valdybos posėdis. Artimiausiu metu bendrovės laukia dideli iššūkiai. Pagal Tauragės rajono savivaldybės Kontrolės ir audito tarnybos išvadas bei Konkurencijos tarybos sprendimus, Tauragės rajono savivaldybė žmonių pavežėjimo paslaugas privalo įsigyti viešojo konkurso būdu. Tai reiškia, Autobusų parkas konkuruos su Lietuvos bei tarptautiniais vežėjais dėl kokybiškų ir pigesnių pavėžėjimo paslaugų teikimo Tauragės rajono savivaldybės gyventojams.
Didžiausias iššūkis – mažėjantys keleivių srautai
Bendrovės valdyba patvirtino direktoriaus Rimanto Martinavičiaus siūlomą atsakingų sprendimų planą, užtikrinsiantį sėkmingą tolimesnę įmonės veiklą. Rimanto Martinavičiaus teigimu, būtinos permainos, siekiant, jog Tauragės autobusų parkas būtų ne tik konkurencinga bendrove, teikiančia viešojo transporto paslaugas rajono gyventojams, bet ir patrauklia darboviete vairuotojams.
Nuo 2007 m. Tauragės rajone keleivių skaičius sumažėjo daugiau nei 40 procentų. 2007 m. vežimo paslaugomis pasinaudojo daugiau nei pusė milijono keleivių (501,4 tūkst.). Praėjusiais metais autobusų keleivių skaičius nesiekė 300 tūkstančių.
„Nuosekliai mažėjantis keleivių skaičius – vienas didžiausių iššūkių Tauragės autobusų parkui. Siekiame būti konkurencingi, todėl turime ieškoti būdų, kaip sumažinti paslaugų savikainą“, – teigia bendrovės vadovas Rimantas Martinavičius.
UAB „Tauragės autobusų parko“ valdyba atidžiai išanalizavo keleivių vežimo situaciją rajone ir bendrovės organizacinę struktūrą bei veiklą. Bendrovės vadovui R. Martinavičiui buvo iškeltas tikslas dirbti efektyviau, todėl nuspręsta ne tik atnaujinti įmonę, optimizuoti procesus, bet ir mažinti darbuotojų skaičių. UAB „Tauragės autobusų parkas“ šiuo metu dirba 64 darbuotojai, po siūlomos restruktūrizacijos autobusų parke liktų 52 darbuotojai.
„Tai skaudi žinia visam Tauragės autobusų parkui. Norėčiau, jog būtų kitų būdų optimizuoti įmonės veiklą. Deja, kritinę ribą pasiekęs keleivių skaičius reiškia, jog atėjo laikas keistis ir autobusų parkui“, – pažymi R. Martinavičius.
Daugiau dėmesio vairuotojams
Didžiausią autobusų parko darbuotojų skaičių sudaro autobusų vairuotojai. Jų skaičius įmonėje išliks nepakitęs. Bendrovės vadovai teigia, jog vienas iš permainų tikslų – sukurti geras darbo sąlygas vairuotojams. Tam numatoma įsigyti naujų autobusų bei aprūpinti vairuotojus modernia įranga. Anot bendrovės vadovų, svarbus šių permainų klausimas – vairuotojus motyvuojantis darbo užmokestis. Tauragės autobusų parkui laimėjus viešąjį konkursą dėl savivaldybės keleivių vežimo, šis klausimas būtų svarstomas bendrovės valdyboje.
„Teikti kokybiškas paslaugas už konkurencingą kainą, būti bendrove, kurioje žmonės nori dirbti – toks Tauragės autobusų parko tikslas“, – teigia R. Martinavičius.
– Siekiame, kad Tauragės autobusų parkas būtų konkurencingas. Tuo pat metu reikalaujame aukštesnės paslaugų kokybės, tam skiriamos didelės investicijos. Bendrovė šiemet planuoja įsigyti šešis naujus autobusus, įdiegti kompiuterines bilietų, kuro ir vairuotojų darbo apskaitos sistemas, – teigė įmonės valdybos pirmininkė G. Stulginskienė.